Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Τύπου και στο Patra Tv

Την Πέμπτη , 9 Φεβρουαρίου 2012 , η τάξη μας επισκέφθηκε το Μουσείο Τύπου και το τηλεοπτικό κανάλι Patra Tv .
       Μάθαμε πολλά και περάσαμε ...τέλεια !!

Η εφημερίδα "Πελοπόννησος" δεμένη σε τόμους

Οι εντυπώσεις μας .......

...~  Στο Μουσείο Τύπου μάθαμε πως μια πηγή ενημέρωσης είναι η εφημερίδα . Επίσης μάθαμε ότι το χαρτί κινδυνεύει από τον ήλιο  και την υγρασία .
      Η εφημερίδα μιας μέρας , πολύ παλιότερα , ήταν 4 σελίδες . Καθώς περνούσε ο καιρός , οι εφημερίδες άρχισαν να μεγαλώνουν . Το 1985 είχαν 10 σελίδες . Το 2002 οι εφημερίδες άρχισαν να έχουν χρώμα , μεγαλύτερα γράμματα και 56 σελίδες . Τα φύλλα των εφημερίδων είναι λεπτά για να μην είναι ακριβές .
       Ένα περιοδικό που βγήκε το 1874 στη Σμύρνη ήταν ο "Όμηρος" .
       Στο Patra Tv μάθαμε ότι η "καρδιά" του καναλιού λέγεται "ροή και μάστερ" και χωρίς τα μηχανήματα στο χώρο αυτό δε γίνεται τίποτα . Για να γίνει μια τηλεοπτική εκπομπή πρέπει να συνεργαστούν αρχισυντάκτες , καμεραμέν , παραγωγοί , δημοσιογράφοι και σκηνοθέτες .
      Περάσαμε πολύ ωραία !
Μαρία Γαλανοπούλου

Παλιές εφημερίδες της Πάτρας
"Νεολόγος" - από τις πιο παλιές εφημερίδες της Πάτρας
  ...~  Το Μουσείο Τύπου έχει πολλές παλιές εφημερίδες , όπως την "Πελοπόννησο" , τα λαχεία συντακτών , κ.ά. Στο Μουσείο Τύπου μας ξενάγησε η κυρία Κατερίνα . Μας είπε πώς οι δημοσιογράφοι διασταυρώνουν τις ειδήσεις . Ακόμη μας είπε ότι παλιά η εφημερίδα έβγαινε μόνο με 4 σελίδες . Τα περιοδικά ήταν δεμένα σε τόμους .
         Συγγραφείς και ερευνητές παίρνουν ιδέες και πληροφορίες από το υλικό του Μουσείου . Μια τέτοια πηγή είναι και το περιοδικό "Όμηρος" που είχε βγει στη Σμύρνη το 1874 .
     Μετά πήγαμε στο Patra Tv . Ο κύριος Χρήστος , σκηνοθέτης του σταθμού , μας είπε ότι για να φτιαχτεί μια τηλεοπτική εκπομπή συνεργάζονται εικονολήπτες , παραγωγός , αρχισυντάκτης , σκηνοθέτης . Μας έδειξε πώς δουλεύουν τα μηχανήματα και πώς βγαίνουμε στην τηλεόραση .
         Η επίσκεψη στο Μουσείο και στο Patra Tv μου άφησε πολύ ωραίες εικόνες και εντυπώσεις .

Μελίνα-Αργυρή Κοσμά

Δίγλωσση (ελληνικά-λατινικά) έκδοση του Πελοποννησιακού πολέμου - 17ος  αιώνας

Εισιτήριο από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες  - Αθήνα 1896

...~  Πρώτα πήγαμε στο Μουσείο Τύπου . Εκεί μια κοπέλα μας έδειξε πολύ παλιές και τεράστιες εφημερίδες . Μας είπε ότι τα παλιότερα χρόνια οι εφημερίδες είχα μόνο 4 σελίδες . 10 φύλλα είχαν το 1985 . Το 2002 οι εφημερίδες έγιναν έγχρωμες . Τα φύλλα των εφημερίδων ήταν λεπτά για να μην είναι ακριβές .
     Μετά πήγαμε στο Patra Tv . Εκεί μας είπαν ποιοι συνεργάζονται για να γίνει μια τηλεοπτική εκπομπή . Συνεργάζονται οι : αρχισυντάκτες , καμεραμέν , παραγωγοί , δημοσιογράφοι , σκηνοθέτης .
       Μετά από λίγη ώρα μας πήγαν εκεί που μιλούν οι δημοσιογράφοι για να μιλήσουμε κι εμείς . Όταν μιλήσαμε μας είπαν ότι θα μας δείξουν στην τηλεόραση το βράδυ .
         Προς το τέλος της επίσκεψης είδαμε και γνωρίσαμε από κοντά πολύ γνωστούς δημοσιογράφους του καναλιού . Πήραμε αυτόγραφα και τους βγάλαμε φωτογραφία .
      Αυτή η επίσκεψη θα μας μείνει αξέχαστη γιατί ήταν υπέροχη και μέσα από αυτή μάθαμε πολλά πράγματα !!

Αντωνία Αγγελοπούλου
Επιστολή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη - Διακρίνεται η υπογραφή του
 ...~ Πρώτα πήγαμε στο Μουσείο Τύπου . Εκεί είδαμε κάποια μεγάλα βιβλία που μέσα είχαν εφημερίδες από τα πολύ παλιά χρόνια . Μια κυρία που ήταν εκεί μας είπε ότι στα παλιά χρόνια η κάθε εφημερίδα είχε 4 σελίδες , ενώ σήμερα έχουν πολλά φύλλα . Μας είπε ακόμα ότι αν αφήσουμε μια εφημερίδα για μια εβδομάδα στον ήλιο θα κιτρινίσει . Το 1985 οι εφημερίδες φτιάχνονται με 10 φύλλα και η πρώτη έγχρωμη εφημερίδα φτιάχτηκε το 2002 . Τα φύλλα των εφημερίδων είναι λεπτά και έτσι δεν είναι ακριβή .
        Μετά επισκεφθήκαμε το Patra Tv . Εκεί μας είπαν ότι για να γίνουν οι εκπομπές συνεργάζονται πολλοί άνθρωποι όπως οι αρχισυντάκτες , οι καμεραμέν , οι παραγωγοί , οι δημοσιογράφοι και οι σκηνοθέτες .

Χρυσούλα Κοντοχρήστου

...~  Στο Μουσείο Τύπου μάθαμε για τις παλιές εφημερίδες , για τα περιοδικά , και άλλα πολλά . Είδαμε σε φωτογραφίες την Αλίκη Βουγιουκλάκη από επίσκεψή της στο Μουσείο το 1962 , και βγάλαμε φωτοτυπίες το αυτόγραφό της . Είδαμε ένα κείμενο και την υπογραφή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη . Περάσαμε τέλεια και θέλουμε να ξαναπάμε !!!
       Το δεύτερο και τελευταίο που επισκεφθήκαμε ήταν το Patra Tv . Εκεί μας έδειξαν πώς γίνεται μια εκπομπή και πώς χρησιμοποιούνται διάφορα κουμπιά για τη ρύθμιση του ήχου και της εικόνας . Μας έδωσε αυτόγραφο ο σκηνοθέτης , αλλά το πιο τέλειο ήταν ότι μας έδειξαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού .

Άννα Αναστασοπούλου

"Ροή και Μάστερ" - Η "καρδιά" του καναλιού

Κοντρόλ

...~  Στο Μουσείο Τύπου είδαμε πολλές εφημερίδες από τα παλιά χρόνια . Εκεί μας είπαν ότι οι εφημερίδες είχαν μόνο 4 σελίδες .
     Το 1886 βγήκε η εφημερίδα "Πελοπόννησος" και συνεχίζεται μέχρι σήμερα χωρίς διακοπή για περίπου 125 χρόνια . Η "Πελοπόννησος" είναι από το 2002 έγχρωμη .
      Μετά μας έδειξαν εφημερίδες από τα Επτάνησα , όπως η σατιρική εφημερίδα "Ζιζάνιο" από την Κεφαλλονιά .
        Η κυρία Κατερίνα μας έδειξε την προσωπική επιστολή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη .
       Στο Patra Tv μας έδειξαν πολλούς χώρους , αλλά εμένα με εξέπληξε το στούντιο . Εκεί μας είπαν πολλά πράγματα για την τηλεόραση . Αμέσως μετά μας είχαν μια έκπληξη . Η έκπληξη ήταν ότι θα βγούμε στην τηλεόραση . Τότε όλοι λέγανε αστεία όπως "Πού είναι η μακιγιέζ να με φτιάξει ; Δεν μπορώ να βγω έτσι στην τηλεόραση!!" Στη συνέχεια ήρθε η δημοσιογράφος και ο καμεραμάν και μας πήραν συνέντευξη . Εκείνη η στιγμή δεν περιγράφεται !!! Μετά τη συνέντευξη σχεδόν όλοι από εμάς πήραμε αυτόγραφο απ'όλους .
       Όταν φύγαμε έλεγα από μέσα μου : "Μακάρι να κάναμε τόσο ωραίες εκδρομές σαν κι αυτή !" Πέρασα τέλεια !!

Άννα Μαυροειδή

Στούντιο

...~ Στο Μουσείο Τύπου η κυρία Κατερίνα μάς έδειξε πολλές εφημερίδες που ήταν πολύ παλιές από το 1885 και είχαν 4 σελίδες , ενώ το 2002 τα φύλλα ήταν 56 και έγχρωμα . Μας είπε ότι αν έλειπε κάποιο φύλλο εφημερίδας , καθώς τα έδεναν σε τόμο , το σημείωναν στο μπροστινό φύλλο για να το ελέγχουν γρήγορα . Μάθαμε επίσης ότι η "Πελοπόννησος" βγαίνει χωρίς διακοπή από το 1886 !
      Μετά πήγαμε στο Patra Tv . Εκεί μπήκαμε σε 4 δωμάτια .
    Στη "Ροή και Μάστερ" , που ήταν το πρώτο , μας είπε ο κύριος Χρήστος πως για να γίνει μια τηλεοπτική εκπομπή χρειάζονται : ο παραγωγός , ο δημοσιογράφος , ο αρχισυντάκτης , ο σκηνοθέτης και ο παρουσιαστής . Επίσης μας εξήγησε πώς η Πάτρα και οι γύρω περιοχές παίρνουν το σήμα και μπορούν να βλέπουν το Patra Tv .
      Στο "Κοντρόλ" , τη δεύτερη αίθουσα , ο σκηνοθέτης ρύθμιζε τι θα φαίνεται κάθε φορά στην οθόνη μας .
      Στην τρίτη αίθουσα , το "Στούντιο",  ήταν ο χώρος από όπου παρουσιάζει ο παρουσιαστής τις ειδήσεις και γίνονται οι συζητήσεις με καλεσμένους . Εκεί παίξαμε θέατρο κι εγώ έκανα τη δημοσιογράφο .
       Στο τελευταίο δωμάτιο , του "Μοντάζ" , μας είπε πως κάθεται ο δημοσιογράφος με τον μοντέρ και ενώνουν τα πλάνα που τράβηξαν από κάποιο ρεπορτάζ για να παρουσιαστούν στις ειδήσεις .
       Αυτή η εκδρομή μου άρεσε πολύ !